Ambassadeurs Wereldwinkel Ridderkerk

Sinds 22 april 2015 wordt de Wereldwinkel Ridderkerk ondersteund door negen Bekende Ridderkerkers (BR'ers) die enthousiast gereageerd hebben op het verzoek om Ambassadeur van de wereldwinkel te willen worden. Zij vormen met elkaar een goede afspiegeling van de Ridderkerkse samenleving. Het bedrijfsleven is goed vertegenwoordigd, maar ook het gemeentebestuur, de sport en welzijnsector en de kerken.

De belangrijkste taak van onze ambassadeurs is het onder de aandacht brengen van de wereldwinkel en de FAIRTRADE gedachte in hun eigen netwerken en tevens het bestuur van de wereldwinkel adviseren over nieuwe manieren van "business" doen. Alles met het doel om meer klanten in de winkel te krijgen (doel is in twee jaar het aantal te verdubbelen) en om de omzet te verhogen zodat we zelf ook weer uit de kosten springen.

Nu, na een half jaar, merken we als winkel al duidelijk de invloed van onze ambassadeurs. Ze brengen nieuwe klanten aan, waaronder grote organisaties die hun kerstpakketten bij de winkel bestellen.

Het idee tot de vorming van een groep Ambassadeurs komt van Wim Onderdelinden en Jan Luijendijk die door het bestuur zijn gevraagd om haar te adviseren om weer financieel gezond te worden.

Ambassadeurs van de Wereldwinkel Ridderkerk

Peter van Zomeren, (Manager Bedrijven Rabobank)

Heleen van den Berg (Oud wethouder gemeente Ridderkerk; Programmamanager samenhang vernieuwing gemeente Rotterdam)

Joke van Vliet  (Directeur Atrium Makelaardij)

Kees van 't Zelfde   (Directeur Rijnmond Business)

Jan de Koning (Voormalig eigenaar van De Koning Vlees)

Gerrit van Gelder (Directeur van Van Gelder Groente en Fruit)

Rob van Tulder hoogleraar bij de Erasmus Universiteit en
Eveline van Mil onderzoeker en strategisch adviseur.

Henk van Os Wethouder Gemeente Ridderkerk

Coördinatoren Ambassadeurs:

Jan Luijendijk

Wim Onderdelinden

Ds. Martin de Geus, voormalig Amassadeur van de Wereldwinkel, heeft als Ridderdichter het volgende gedicht voor de Wereldwinkel Ridderkerk geschreven: een overpeinzing en aanmoediging voor ons allemaal: